stagiunea

Măcelăria lui Iov#1

Măcelăria lui Iov

Pret Bilet:40 lei

 de Fausto Paravidino

spectacol în cadrul FNT 2017
Premiul „Aristizza Romanescu”, acordat de Academia Română
 
regia: Radu Afrim
scenografia: Irina Moscu
video mapping: Andrei Cozlac
lighting design: Cristian Șimon
univers sonor: Radu Afrim
sound design: Adrian Păduraru
versuri cântece: Ada Lupu 
asistent regie: Irina Crețu

distribuția:
Emil Coșeru
Tatiana Ionesi
Ionuț Cornilă
Ada Lupu
Andrei Varga
Horia VeriveÈ™
Livia Iorga
Irena Boclincă
BrânduÈ™a AciobăniÈ›ei
Doru Maftei
 
 Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani
 
durata: 2h 10'
 
 La Teatrul NaÈ›ional IaÈ™i, Radu Afrim a montat Dawn Way de Oleg Bogaev (Teatru³), Visul unei nopÈ›i de vară de William Shakespeare (Teatru³) È™i Femeia mării după Henrik Ibsen (Sala Mare).
În 2008, la Teatrul NaÈ›ional TimiÈ™oara, regizorul abordează pentru prima dată un text semnat de tânărul dramaturg italian Fausto Paravidino, Boala familiei M. Revine la Paravidino È™i propune publicului ieÈ™ean, în premieră pe È›ară, Măcelăria lui Iov, un spectacol despre care mărturiseÈ™te că este construit în jurul unei frumoase poveÈ™ti de dragoste. O piesă despre trădare, despre vulnerabilitatea relaÈ›iilor care par, în aparență, imuabile. O privire lucidă aruncată asupra capitalismului.
 
Pentru scenografa Irina Moscu, spectacolul este prilejul celei de a cincea întâlniri cu Radu Afrim, după colaborările pentru Detalii naive, total lipsite de profunzime din viaÅ£a ÅŸi moartea unor spectatori (Teatrul Maghiar de Stat din TimiÈ™oara), Suntrack (Teatrul Maria Filotti din Brăila), Între noi totul e bine (Teatrul NaÈ›ional BucureÈ™ti) ÅŸi Pasărea retro se loveÅŸte de bloc ÅŸi cade pe nisipul fierbinte (Teatrul NaÅ£ional Târgu-MureÅŸ).
  
Măcelăria lui Iov este un text care generează sugestii, pune întrebări È™i se referă la experiment în raport cu o dramaturgie scrisă într-o modalitate nouă pentru mine. Am studiat Cartea lui Iov  fără să È™tiu cu adevărat pe ce drum m-ar putea duce fiindcă aici se neagă puÈ›in ceea ce È™tiam din Catehism. Raporturile cu sacralitatea, cu misterul, cu Dumnezeu – asta mă interesa cel mai mult. Răul vine de la oameni, e pedeapsă divină – fiecare poate alege o variantă în funcÈ›ie de convingeri. Iov o va face după trei zile de tăcere È™i transformă experienÈ›a răului în poezie È™i filozofie.
Când am scris piesa eram preocupat È™i de criza economică È™i de mecanismele aproape obscure ale finanÈ›elor, absurde uneori, atât de absurde că le-am văzut ca pe o antiteologie. Am fost impresionat de lecÈ›iile lui Andrea Baranes. Am fost impresionat de metafora lui Marco Bersani care vede în pieÈ›ele financiare zei păgâni în căutarea sacrificiilor umane. Dar mai ales m-a interesat relaÈ›ia dintre liberalism (ca religie a egoismului) È™i cultură, o relaÈ›ie în care solidaritatea socială È™i iubirea de aproape nu reprezintă o opÈ›iune. E un demers pentru care a trebuit să mă întorc în trecut ca să pot reprezenta actualitatea.”  (Fausto Paravidino)
 

Măcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui Iov
Măcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui Iov
Măcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui IovMăcelăria lui Iov

Newsletter

Reteaua Marea Neagra
  • PARTENER OFICIAL


  • ImpactFM
  • Leviathan

© Teatrul National Iasi - 2012 Toate drepturile rezervate.