Femeia care tot uită să se nască - Spectacol-lectură în cadrul FILIT (proiect Lecturi³)
piesă finalistă a concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului 2019)
Intrare liberă în limita locurilor disponibile.
Autor: Cătălina Florina Florescu
Regia: Ion Sapdaru
Distribuția:
Diana Roman
Irina Răduțu Codreanu
Anne Marie Chertic
BrânduÈ™a AciobăniÈ›ei
Mălina Lazăr
„FEMEIA CARE TOT UITÄ‚ SÄ‚ SE NASCÄ‚ începe realist, dar se sfârÈ™eÈ™te în basm, iar unul dintre motivele acestei alegeri este că ne e incomod să credem că femeile suferă. Piesa este inspirată din ce ne doare pe noi ca femei, din ce ne-am săturat să auzim, din cliÈ™eele care ne schimonosesc visele. Și cu toate acestea, niciunul dintre personajele create nu este o victimă; dimpotrivă, solidaritatea femeilor are umor È™i introspecÈ›ie.” (Cătălina Florina Florescu)
Proiectul „Lecturi”³ a fost demarat de Teatrul NaÈ›ional IaÈ™i în parteneriat cu Muzeul NaÈ›ional al Literaturii Române IaÈ™i (FILIT) È™i „Alecart”.
Cătălina Florina Florescu este absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității BucureÈ™ti cu o dublă specializare în literatura română È™i literatura americană. În SUA a obÈ›inut un doctorat în Medicina Umanistă conferit de către Purdue University. Predă la Pace University în New York cursuri despre compoziÈ›ie, teatru, cât È™i cele care au la bază cercetarea interdisciplinară cu accent pe corpuri îmbolnăvite È™i sisteme de sănătate. Cătălina este de asemenea È™i curatoarea festivalului de piese noi de la Jersey City Theater Center. Dr. Florescu a debutat ca autoare în 2011 cu un volum intitulat „Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces.” În literatura română, în acelaÈ™i an, cu un volum de memorialistică, „Inventing me/ExerciÈ›ii de retrăit.” De atunci È™i până în 2021, Cătălina a mai publicat următoarele cărÈ›i: “Disjointed Perspectives on Motherhood”, „Transnational Narratives of Englishes în Exile”, “Of Silences in Munch, Beckett, Hopper and Handson”, „The Night I Burned My Origami Skin”, „Teatru”, „The Rebelled Body Plays” È™i „Staging Breast Cancer Trilogy”. Are sub contract următoarele cărÈ›i: „United beyond Borders Hear Thalia's Daughters Laughing”, „Corp de teatru (În patru rochii strălucitoare)” È™i „Female Playwrights and Intersectionality in Contemporary Romanian Theater.” Cătălina a debutat pe scena teatrului „Jean Constantin" alături de trupa de teatru amatori a Colegiul NaÈ›ional de Arte „Regina Maria”, Centrul MultifuncÈ›ional Educativ. În È›ară, piesă ei „Ce rămâne după viață?" s-a citit la Muzeul NaÈ›ional al Literaturii Române. În SUA, piesa „Suicidal Dog and Laika" este cea mai vizionată piesă pe Digital Stage, platforma de teatru iniÈ›iată de către Institulul Cultural Român de la New York. În această toamnă, la New York, va avea loc premiera mondială a piesei „Mia” din trilogia cancerului. Cătălina îÈ™i doreÈ™te să îÈ™i vadă măcar o piesă jucată È™i în È›ară. Mai multe despre ea, pe: http://www. catalinaflorescu.com/