stagiunea

Femeia care tot uită să se nască - Spectacol-lectură în cadrul FILIT (proiect Lecturi³)#1

Femeia care tot uită să se nască - Spectacol-lectură în cadrul FILIT (proiect Lecturi³)

piesă finalistă a concursului de dramaturgie „Cea mai bună piesă românească a anului 2019)
Intrare liberă în limita locurilor disponibile.
Autor: Cătălina Florina Florescu 
Regia: Ion Sapdaru
Distribuția: 
Diana Roman
Irina Răduțu Codreanu
Anne Marie Chertic
Brândușa Aciobăniței
Mălina Lazăr
 
 „FEMEIA CARE TOT UITĂ SĂ SE NASCĂ începe realist, dar se sfârșește în basm, iar unul dintre motivele acestei alegeri este că ne e incomod să credem că femeile suferă. Piesa este inspirată din ce ne doare pe noi ca femei, din ce ne-am săturat să auzim, din clișeele care ne schimonosesc visele. Și cu toate acestea, niciunul dintre personajele create nu este o victimă; dimpotrivă, solidaritatea femeilor are umor și introspecție.” (Cătălina Florina Florescu)
 
 Proiectul „Lecturi”³ a fost demarat de Teatrul Național Iași în parteneriat cu Muzeul Național al Literaturii Române Iași (FILIT) și „Alecart”. 
 
Cătălina Florina Florescu este absolventă a Facultății de Litere din cadrul Universității București cu o dublă specializare în literatura română și literatura americană. În SUA a obținut un doctorat în Medicina Umanistă conferit de către Purdue University. Predă la Pace University în New York cursuri despre compoziție, teatru, cât și cele care au la bază cercetarea interdisciplinară cu accent pe corpuri îmbolnăvite și sisteme de sănătate. Cătălina este de asemenea și curatoarea festivalului de piese noi de la Jersey City Theater Center. Dr. Florescu a debutat ca autoare în 2011 cu un volum intitulat „Transacting Sites of the Liminal Bodily Spaces.” În literatura română, în același an, cu un volum de memorialistică, „Inventing me/Exerciții de retrăit.” De atunci și până în 2021, Cătălina a mai publicat următoarele cărți: “Disjointed Perspectives on Motherhood”, „Transnational Narratives of Englishes în Exile”, “Of Silences in Munch, Beckett, Hopper and Handson”, „The Night I Burned My Origami Skin”, „Teatru”, „The Rebelled Body Plays” și „Staging Breast Cancer Trilogy”. Are sub contract următoarele cărți: „United beyond Borders Hear Thalia's Daughters Laughing”, „Corp de teatru (În patru rochii strălucitoare)” și „Female Playwrights and Intersectionality in Contemporary Romanian Theater.” Cătălina a debutat pe scena teatrului „Jean Constantin" alături de trupa  de teatru amatori a Colegiul Național de Arte „Regina Maria”, Centrul Multifuncțional Educativ. În țară, piesă ei „Ce rămâne după viață?" s-a citit la Muzeul Național al Literaturii Române. În SUA, piesa „Suicidal Dog and Laika" este cea mai vizionată piesă pe Digital Stage, platforma de teatru inițiată de către Institulul Cultural Român de la New York. În această toamnă, la New York, va avea loc premiera mondială a piesei „Mia” din trilogia cancerului. Cătălina își dorește să își vadă măcar o piesă jucată și în țară. Mai multe despre ea, pe: http://www.catalinaflorescu.com/    

Newsletter

Reteaua Marea Neagra
  • PARTENER OFICIAL


  • ImpactFM
  • Leviathan

© Teatrul National Iasi - 2012 Toate drepturile rezervate.