Duminică seara, la Festivalul Internațional de Teatru Clasic (FITCA22), publicul arădean a avut întâlnire cu două nume de excepție: Silviu Purcărete – regizor de teatru de talie internațională și Carlo Goldoni cel care a dus arta dramaturgiei italiene pe culmile perfecțiunii. Rezultatul – piesa de teatru Cafeneaua interpretată de Teatrul Națion
Henrik Ibsen, 1882, Norvegia. Arthur Miller, 1950, Statele Unite. Claudiu Goga, 2016, România. Genealogia spectacolului Un duşman al poporului de la Teatrul Naţional Vasile Alecsandri din Iaşi. 134 de ani de istorie. Dincoace şi dincolo de Ocean, în sudul şi în nordul Europei. Un mare text, două adaptări ale sale. Doi mari dramaturgi, un regizor inteligent, proaspăt, cura
E o toamna ploioasa la Iasi, unde regizorul Christina Paulhofer a descins cu un text in mana: Furtuna de William Sheakespeare. In asteptarea premierei de la Teatrul Cub, am gasit cateva momente pentru a vorbi cu ea despre teatru si despre apocalipsele cotidiene in fata carora pretindem ca rezistam. AltIasi: Christina Paulhofer se afla la Iasi (pentru prima data), dupa ce din Romania a ple
Un oraş, Iaşi, care există de 1595 de ani. Un text de acum 265 ani. Un regizor la 42 de ani de la absolvirea facultăţii. Veneţia, Cafeneaua lui Carlo Goldoni, Silviu Purcărete. Cam vechi, domnule! Când Teodor Corban, în rolul hangiului, îşi spune primele monoloage, realizezi că rădăcinile sunt încă mai adânci. Pentru că hangiul lui Goldoni e, la Purcă
Silviu Purcărete revine la Teatrul Naţional Vasile Alecsandri din Iaşi şi, după spectacolele cu Uriaşii munţilor şi Pălăria florentină pune în scenă Cafeneaua lui Goldoni. Un autor care ştim cu toţii că îi este drag şi pe ale cărui texte a înregistrat în România cel puţin o mare reuşită. Mă gândesc la Piaţeta, în varianta princeps de
ELI, ELI, LAMA SABACTANI? GOLDBERG SHOW, REGIA MIHAI MĂNIUȚIU, TNI Imaginați-vă o disecție pe viu: o rană supurândă, fără anestezie, percepția lentă, tot mai lentă, în ciuda ritmului constant, sacadat al mișcărilor ce se succed. Măriți imaginea. Amplificați percepția. De zece, de o sută, de „n” ori. Sunteți în același timp „pacientul”
Titlul ales de George Tabori pentru piesa scrisă în 1991, a cărei primă punere în scenă a fost regizată chiar de el - Variaţiunile Goldberg - a fost, cred, încă o expresie a felului specific, în egală măsură serios şi jucăuş, în care binecunoscutul dramaturg englez de origine evreiască şi-a conceput majoritatea creaţiei. Creaţie a cărei te
Final de stagiune la Naţionalul ieşean: sală plină-ochi, torent de aplauze la finalul unei reprezentaţii mai puţin obişnuite începând cu titlul de pe afiş: „Goldberg show”, inexistent în lista operelor dramaturgului evreu-ungur-englez-american-austriac-german George Tabori. Aflăm acolo, însă, piesa „Variaţiunile lui Goldberg”, cu pre
Titlul ales de George Tabori pentru piesa scrisă în 1991, a cărei primă punere în scenă a fost regizată chiar de el- Variaţiunile Goldberg- a fost, cred, încă o expresie a felului specific, în egală măsură serios şi jucăuş, în care binecunoscutul dramaturg englez de origine evreiască şi-a conceput majoritatea creaţiei. Creaţie a cărei temă ma
Teo Corban, unul dintre cei mai valoroşi actori români: „Ar trebui să începem să ne iubim ţara. Noi suntem primii care ne batem joc de ea” Unul dintre actorii de la Teatrul Naţional “Vasile Alecsandri”, izolat în celebritatea unui cerc de fanatici ai lumii teatrului local, a devenit cunoscut în toată România şi nu numai.