stagiunea

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)#1

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)

O colaborare între Teatrul Național Iași, FaPt – Fabrica de Artă și Producție Teatrală și Centrul Cultural German Iași

Distribuția:

Andreea Boboc

Georgeta Burdujan

Adi Carauleanu

Petru Ciubotaru

Haruna Condurache

Petronela Grigorescu

Andrei Sava

Catinca Tudose

Gelu Zaharia

Oana Severin (vioară)

Ramona Cojocaru (pian)

regie/scenariu/stage design: Tilman Hecker

asistent regie/producător delegat/dramaturgy adviser: Biatrice Cozmolici

costume: Rodica Arghir

muzică și aranjament muzical: Ramona Cojocaru, Oana Severin

light design: Bogdan Pălie, Iulian Ipate, Tilman Hecker

sound design: Adrian Păduraru

traducere scenariu: Radu Cucuteanu, Maria Teodora Medeleanu, Alexandra Bandac


„Mașina Apocalipsei” se bazează pe trei lucrări diferite, cu trei scriitori diferiți. În nuvela science-fiction „Mașina se oprește” (1908), E.M. Forster descrie o lume în care omenirea s-a retras în subteran, în care toți trăiesc izolați în camerele lor, dar interconectați. Forster a inventat Skype-ul ca science fiction, cu 95 de ani înainte ca Skype-ul să fi fost introdus pe piață, în 2003. Apocalipsa (1931) de D.H. Lawrence este o lectură critică asupra Revelației Sfântului Ioan, ultima carte a Bibliei. Cartea, în care întreaga lume, inclusiv cosmosul este distrus, este o viziune a lumii în care alesul va trăi într-un oraș din Cristal care nu are nevoie de soare sau de lună ca să strălucească. Cartea Revelației este o sursă de inspirație pentru Lawrence, un prilej pentru a ne reaminti că suntem încă parte din cosmos și dependenți de lume, indiferent de cât de mult progresăm tehnologic și oricât de independenți ne-am simți. În cele din urmă, Homo Deus (2016) de Yuval Noe Harari privește în viitor, în punctul în care Homo Sapiens se transformă din ce în ce mai mult în Homo Deus, în cyborgi cu abilități supraomenești. Ceea ce începe cu sisteme aghiotante, stimulatoare cardiace, chirurgie plastică se transformă în inginerie genetică a plantelor, animalelor și, în cele din urmă, a copiilor. „Mașina Apocalipsei” conectează trecutul și prezentul cu un viitor. În timp ce ne dorim să avem o perspectivă pozitivă asupra timpurilor ce vor să vină, vrem, de asemenea, să rămânem în legătură cu vremurile din care provenim. (Tilman Hecker)

Spectacolul este construit pe metoda devised theatre (creație colectivă), care implică o revitalizare a modului de producție și a practicilor artistice din teatrul contemporan.

Spectacolul este realizat în cadrul proiectului “UnderAct - Program de rezidențe și mobilitate artistică”, cu sprijnul Primăriei Municipiului Iași, având scopul de a oferi artiștilor ieșeni oportunități de explorare a procesului de creație, prin facilitarea schimbului de experiență între artiști din spațiul cultural național și internațional.

Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)
Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)
Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)
Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)Mașina se oprește (Mașina Apocalipsei)

Newsletter

Reteaua Marea Neagra
  • ImpactFM

© Teatrul National Iasi - 2012 Toate drepturile rezervate.